Thursday, February 17, 2011

Laugh Out Loud

Adakah akan dapat lagi kita rasai keindahan, kebahagiaan
dan keseronokan seperti ini? Kita fikirkan, adakah dengan apa yang kita lakukan sekarang mampu mengekalkan apa yang kita nikmati selama 54 tahun ini pada masa akan datang?

Assalamualaikum

Mukadimah untuk entry kali ni. Bunyi cam serious giler kan. Tapi betul lar, itulah isu yang akan mengisi entry tiga5book kali ini. Kena dengan slogan atau tema tiga5book " Hutang tetap Hutang BRO !" setiap apa yang dipinjam perlu dibayar atau diganti semula. Sama juga dengan apa yang telah berlaku saban ini. Mereka mulai sedar yang mereka perlu menuntut hutang mereka dari SI PENGHUTANG yang selama ini mengumpul hutang-hutang yang kini dirasakan tidak akan terbayar. Sebelum ini mereka tidak sedar yang mereka hanya memberi tanpa melihat risiko bahawa mereka akan berdepan dengan KERUGIAN yang besar.

APA YANG MEMBUATKAN MEREKA SEDAR

Media siber yang membuka ruang untuk mereka menuntut hutang mereka yang bertimbun. Setiap hari ada saja yang menuntut. Mungkin khabar itu khabar baik ataupun boleh jadi khabar yang kurang menyenangkan. Kadangkala membawa kegusaran. Apa yang bakal terjadi hari esok? Seringkali persoalan tu datang.

MASA UNTUK MENUNTUT HUTANG

Biar apa pun jua cara yang dilakukan, ingat ! jangan musnahkan hilai tawa yang sentiasa memberi kehidupan kepada semua yang berpijak di tanah bertuah ini. :)

STOP PASAL CETI

Cite pasal pix yang kat atas tu, di snap oleh alamigraphy untuk satu contest photography sempena bulan kemerdekaan. Tapi takda rezeki. Tapi pix tu amat bermakna sebab yer lar satu gabungan perkataan boleh diberikan

" KAMI HEPY UNTUK HIDUP SEBAGAI BANGSA MALAYSIA"

tak perlu diubah apa-apa sebab kami dah bersedia untuk kehidupan dan keamanan.

JOM PERJUANGKAN DEMI KEHIDUPAN DAN KEAMANAN
:)


regards,

::alamigraphy.tiga5book::

p/s : Photo-photo alamigraphy akan dipostkan utk entry yang akan dtg. Entry seperti ini tidak akan berulang lagi .. haha .. :)

1 comment:

  1. hutang ttp hutang....whatver it is..still have to pay, ada yg suka byr lambat..ada yg suka byr cepat..dun drag ada duit sila la byr coz hati senang pastu..hutang ni juga dibawa mati..sbb akhirat akan dituntut...unless the person said khalaz ( in arabic,..means finish la).....for me..if u afraid to have debts better dun ever think about it...kalau takut dilambung ombak..jgn berumah di tepi pantai..kalu takut x terbyr hutang..baik jgn start kanzz...:)

    ReplyDelete