Sunday, February 13, 2011

Indoor Photoshoot , Art Photography

Selamat sejahtera semua pembaca yang disayangi :)
Ruangan ini kerap kali menyepi. Tekanan kerja yang mengekang menyukarkan untuk saya berkongsi entry-entry baru dengan pembaca semua. Namun kali ini ada entry menarik yang ingin disajikan untuk tatapan anda semua.


Sudah menjadi kebiasaan kepada para blogger mengupdate ruang
an blog mereka pada lewat malam. Mungkin kerana curahan idea semakin mengila pada waktu-waktu begini? atau mungkin kerana connection internet yang semakin pantas seperti yang dikhabarkan dalam iklan TV? tak kisah-lah, yang penting update yer tak? ;)

Minat dalam photography semakin menjadi-jadi. Tak tahu-lah, mungkin kerana broadcasting dan photography tak-lah jauh mana bezanya. Masih berada dalam kategori kerjaya yang sama. Sebelum ini, entry-entry yang mengisi ruangan blog ini juga berkisar tentang photography. Namun kali ini ada perbezaan sedikit kerana saya mula melangkah setapak kehadapan dengan cuba melakukan indoor photogshooty ang sebelum ini belum pernah lagi dicuba. Scroll semula ke atas dan pembaca semua akan dapat melihat one of final result image yang berjaya dihasilkan dalam indoor photoshoot itu. Tak perlu menggunakan subjek yang memerlukan kos ataupun terlalu sukar untuk didapati tetapi hanya menggunakan objek yang biasa ada di bilik anda untuk menghasilkan image yang menarik. Seperti image di atas hanya menggunakan colourful pin board di meja study anda untuk menghasilkan suatu image yg segar.

Untuk hasil indoor photoshoot dan art photography yang berikutnya jom scroll ke bawah ;)


Colourful pen milik peribadi koleksi menulis nota anda juga mampu
membantu untuk menghasilkan image yang segar. Yang penting adalah sejauhmana kretiviti anda dalam menyusun objek sebelum dirakam
melalui corong lensa.


Bookmark yang berwarna-warni ini juga tidak terlepas dari menjadi model ketika sesi indoor photoshoot ini dilakukan. Nampak menyelerakan tak? Oh tidak ! Nampak macam gula-gula. HAHA! ;)


Ini baru yang dikatakan menyelerakan. Makanan turut menjadi subjek pada ketika itu. Menarik bukan? Semua bakal berlari ke jco untuk merasai kelazatan subjek indoor photoshoot saya yang seterusnya ini. (padahal dah tak ada barang nak dijadikan model) wink! wink! ;)

Inspirasi dari sebuah majalah photograhy.
Pembacaan tentang photography juga membantu sedikit sebanyak
dalam mempelbagaikan lagi idea-idea yang lebih baru.



Cantik kan ? kes tak ada subjek lain juga lar ni kan. HAHA !
Kretiviti perkara pokok yang perlu diutamakan dalam melakar image anda. :)

INDOOR PHOTOSHOOT , ART PHOTOGRAPHY

Pelajaran yang paling utama adalah lighting yang sesuai & berkesan.
Hal ini kerana persekitaran indoor yang tidak terdedah dengan cahaya semulajadi.

INI-LAH PENGALAMAN

Pengalaman yang merupakan proses pembelajaran terbaik. Melalui pengalaman, mencapai kejayaan bukan sesuatu yang sukar. Tempuhi pengalaman yang pelbagai dan mencabar diri supaya dapat melakukan sesuatu yang lebih baik pada masa akan datang.
:)

Okay lar, mungkin sampai disini sahaja buat setakat ini. Bulan pun bakal menyerahkan tugas kepada matahari untuk menerangi bumi tuhan. Selamat memulakan hari baru !
:)

regards,
alamigraphy(tiga5book)


p/s : Pengupdatekan akan dilakukan lagi dalam masa yang terdekat ini. Teruskan bersama tiga5book.com

No comments:

Post a Comment